Koude kraankop los en kan niet meer open

  • #1

meanrat

New member
Beste lui

Op onze badkamer kan de koude kraan niet meer open. Je kunt draaien aan de kraan wat je wil, er komt geen water uit. De kraan zit namelijk los, dat voel je ook. Je voelt geen tegenkracht van de schroef die je opendraait als je de kraan daadwerkelijk openzet.

Ik heb de kraandop eraf kunnen trekken en dan zie je een wit pieveltje. Dit zit los. Ik zie niet precies wat er aan de hand is met dat ding, maar dat witte geval kan vrij bewegen. Bij de warme kraan, die het nog wel doet, is dat niet zo. Daar zit dat witte pieveltje gewoon vast.

Ik ben een onhandige vent, dus hoop dat iemand hier mij kan zeggen of ik de kraan gemakkelijk zelf kan maken door slechts de spulletjes te vervangen. Ik voeg derhalve een foto toe zodat jullie zien waar ik het over heb.



Bedankt
Maarten
 
  • #2

tiho

Klus expert
De zeskant die je ziet kun je een sleutel opzetten, waarmee je de kraanspindel los kunt draaien en vervangen.



Eerst uitzoeken wat het merk is, dan de spindel bestellen, als je deze binnen hebt hoofdraan dichtzetten oude spindel losdraaien en de nieuwe weer vast. Er zal ook nog wel een afdichtring net onder de schroefkop zitten.
 
  • #3

meanrat

New member
He bedankt voor je duidelijke antwoord. Maar toch even een vraag erover. Want hoe weet ik welk merk het is? Dat ding zit er al ruim tien jaar op dus een merk? Ik kan natuurlijk wel dat ding losdraaien, maar dan moet het water er natuurlijk af.

Mijn zwakte is trouwens het waterdicht er weer op zetten. De vorige keer heb ik uit wanhoop een monteur laten langskomen omdat we nu wel eens wouden douchen :roll: . Dus ik wil het ding niet teveel eraf halen.
 
  • #4

tiho

Klus expert
plaats eens een foto van het hele ding.

Dan kunnen we ff meezoeken.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
M 1
S 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan