materiaal en welke diameter voor drinkwater

  • #1
A

Anonymous

Guest
Van welk materiaal en welke diameter kan ik het beste de transportleiding vor drinkwater door het huis maken vanuit de meterput?
koper 22 mm od die aluminium met kunststof omsloten nieuwe leiding soort.

Markloes
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Aluminium met kunststof leiding is nieuwer (moderner). Je hebt hier alleen wel een speciale tang voor nodig die je niet bij een bouwmarkt kunt kopen. Dus ga je doe het zelven dan maar met koper. Je zou nog kunnen overwegen er flexibel koper voor te gebruiken (legt makkelijker) als je de leiding in beton stort.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Ik zou i.v.m. de ksoten voor koper kiezen. Als de leiding niet in een vloer gestort hoeft te worden zou ik ook geen flexibele leiding gebruiken, tenzij je geld zat hebt uiteraard :)

Pas op met 22 milimeter leidingen als de aanvoer vanuit de hoofdkraan geen 22 milimeter is. Er zijn, voornamelijk in vooroorlogse buurten, aanvoerleidingen met een diameter van 15 mm. Als je deze vertakt naar een 22 mm leiding kan er drukverlies ontstaan. Als er 22 mm binnenkomt zou ik zoveel mogelijk voor 22 mm kiezen tenzij je naar een grote hoogte moet toewerken, de zolder bijvoorbeeld. Als je dan vertakt naar 15 mm krijg je een hogere druk, maar minder volume.

succes
 
Thread starter Similar threads Replies Date
F 0
C 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan