Plafond verlagen

  • #1
A

Anonymous

Guest
In de keuken (circa 3*2,5 meter) moet ik het plafond verlagen. Rachels heb ik wel vaker aangebracht direct op de balken. Maar nu moet het rachelwerk circa 20 cm onder de balken komen. Hoe pak ik dat het beste aan; ik wil met hout werken en het liefst zo min mogelijk werk aan hebben.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Eerst tegen de muur een rand van kleine balkjes vastzetten met b.v. slagpluggen. Daar tussen/tegen kunnen de rachels worden gemonteerd. Maak de rtachels in het midden ook aan de balk laag vast met een latje wat je tefen de balk en aan de rachel vastzet met een paar schroeven.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Als je zo min mogelijk werk wilt hebben moet de verlaagde plafond uitbesteden aan een aannemer of timmerman!

Je zou ook gebruik kunnen maken van zogenaamde afstandhouders.
Met deze houders worden ook bv systeemplafonds gemonteerd.

M vr gr

Jos Noblesse, Bouwkundig Ontwerp- en Adviesbureau.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
ik denk (weet het zeker) dat de snelste en goedkoopste manier het volgende is:

2 metalstuds van 45 U (400cm)
6 metalstuds van 45 C (260cm)

de U-tjes op de muur van 3, en de C-tjes schuif je erin met een afstand van 40cm hart op hart. je kan dan namelijk gebruik maken van stuucplaten van 60x200. en je hebt maar ong. 8 schroeven + pluggen nodig om de U-tjes vast te schroeven en natuurlijk gipsschroeven voor de gipsplaten.

binnen 1 uur ben je klaar met z'n 2-en, ik heb op deze manier wel meer dan 100 plafonds gemaakt en de meeste met een grotere overspanning zelfs.

gr. ab

ps: als het niet helemaal duidelijk is hoor ik het wel
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan