Spagtelputz overschilderen ??

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik heb een woning overgenomen met spagtelputz op de muren. Goed aangebracht, maar behoorlijk verkleurd (rookaanslag ??). En ik zou graag een andere kleur willen.
- hoe kan ik het goed schoonmaken ???
- waarmee kan ik het beste overschilderen ???

Mark
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Mark, Schoonmaken met water + amonia en overschilderen met Latex.
Wil je structuur nog eneigzins behouden dien je de latex te verdunnen met water en niet in 1 keer dik opbrengen.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Je moet je latex niet verdunnen!!De filmlaag van verf is de helft dunner dan papier.Wees maar niet bang dat je sructuur verdwijnt.Het duurt ongeveer 60 jaar(!!!) voor dat deze laag helemaal verdwenen is.Met die wetenschap dat je elk jaar je wanden gaat schilderen.Wie doet dat nou?Dus gewoon de verf onverdunt op de muur schilderen,goed verdelen en er is niets aan de hand.Groetjes Marcel.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Wel degelijk vedunnen. Anders lopen de 'gaatjes' niet vol met verf en schilder je alleen de oppervlakte.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
nogmaals de verf onverdund opbrengen.Het ligt er aan wat voor rol je neemt.Goedkoop is duurkoop.Ben zelf schilder van beroep,dus ik weet toch wel een klein beetje waar ik over praat.(17 jaar ervaring).Als je verf bij de Gamma of Karwei of wat dan ook deze verf niet verdunnen!!!!Het zijn produkten van bepaalde bedrijven waar wij het merk niet kennen.Histor en Flexa zijn de betere(wel wat duurder) en ze komen van de Sigma en Sikkens fabrieken.Dus nogmaals de verf van de Gamma of Karwei NIET verdunnen.Je krijgt dan echt een veredelde water partij op je wanden.Groetjes Marcel.
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Marcel, ik lees dat jij schilder bent, misschien kun je mij ook helpen. Kun je aanslag van kaarsen op spagtelputz ook verwijderen met een mengsel van water en amonia? Zo ja, hoeveel amonia gebruik je dan ongeveer?
groetjes, Diane
 
Thread starter Similar threads Replies Date
D 0
H 0
A 3

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan