Stenen als extra traptreden, treden verkleinen

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik zoek 14 stenen met formaat van circa 9cm x 20cm x 20cm, die zo nodig nog op maat gehouwen/gezaagd/gebeiteld(???) zouden moeten kunnen worden (door bijv. een beeldhouwer?).

Ze zijn bestemd voor iemand die moeilijk de trap op en af kan. De hoogte van de stenen is de helft van de hoogte van de traptrede.
Op elke traptrede zou er een zo'n steen geplaatst worden waardoor er als het ware "extra traptreden" (of tussen-treden) ontstaan.

Met houten blokken zou het ook kunnen maar stenen leken me handiger omdat die zwaar zijn en daarom verder niet bevestigd hoeven worden.

Wat voor soort steen zou ik daar het beste voor kunnen zoeken/gebruiken. En waar zou ik dat kunnen vinden?

Alvast bedankt voor je reactie
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Beste Kion,

Attent om voor zo iemand iets te verzinnen. Nu vraag ik me af, of je door het gebruik van die 20x20 stenen het trapje niet juist moeilijker maakt??
Het is dan maar 20cm. breed, of leg je erdan meer naast mekaar? Wat die zwaarte betreft zou ik er toch voor gaan om ze in cement "vast" te leggen. schuivende trede's kun je niet gebruiken.

Maar goed.

Het lijkt me slim om eens bij een beton-of bestratingsfirma te gaan kijken.
Hier is ontzettend veel materiaal te krijgen misschien ook wel iets wat nog beter functioneert.

Kijk bv. eens bij:



Succes.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Waarom maak je niet zelf een bekisting en stort je ze zelf?
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
beste kion met dit plan wordt de trap echt niet makkelijker hoor want de opstap blijft precies hetzelfde , want je gaat met elke trede evenveel omhoog en je krijgt nu een hele korte trede wat levensgevaarlijk!!!!!!!!!!! kan zijn je wilt toch niet dat iemand zijn nek breekt ,probeer alsjeblieft een andere oplossing te zoeken
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Antwoord van Kion aan Rene 1, Royke en Brabo. Bedankt voor jullie reacties.

Met name die van Rene 1, want ik zoek naar geschikt materiaal. Op de veiligheid zullen wij heus wel letten! En met cement vastmetselen lijkt me een goede optie. Dus bedankt voor het meedenken, Rene.

Uitleg aan Brabo:
De stenen (zouden ook houten blokken kunnen worden, die NATUURLIJK goed bevestigd moeten worden) dienen als "tussen-treden". Onderaan of bovenaan de trap beginnend, zet je de ene voet op de tussentrede (van circa 10 cm hoog), en de andere voet zet je daarna op de gewone, bestaande trede, dan zet je de eerste voet weer op een tussentrede, de andere voet weer op de volgende gewone trede, enzovoort. Dus zo`n tussentrede hoeft slechts de breedte te hebben van ruim 1 voet of schoen. Met die tussen-tredes op zijn/haar trap moet de persoon weliswaar het dubbele aantal tredes nemen, maar per keer hoeft ie zijn voeten maar de helft van de normale trede-hoogte (zo'n 20cm hoogte) "op te hijsen" of omlaag te brengen. Dit kan voor mensen die heel moeilijk een normale trap op en af kunnen komen, een uitkomst zijn. De stenen zouden wij dan ook nog eens bijv. wit willen schilderen of een opvallende rand willen geven, zodat men niet misstapt. De tussen-tredes worden op elke trede tegen een van de twee zijkanten van de trap gelegd. Voor mensen zonder "trap-problemen" is de trap dan nog gewoon begaanbaar.

De tussen-tredes zijn overigens niet een idee van mezelf.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan