Tegel doorboren

  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Gisteren heb ik 40 minuten op een vloertegel staan boren en ik ben er nog steeds niet doorheen. En het is maar de vraag of de tegel gaat knappen als ik er doorheen kom.
Met nog 4 andere gaten te boren, is mijn vraag: hoe maak ik een gat middenin een vloertegel? Het gaat om 2x 8mm (schroefgat, wc-pot-schroeven), 2x 24mm (radiatorleiding), 1x 40 mm (afvoer fontijn).
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Koop een paar hele scherpe boren van bijvoorbeeld 3 t/m 8 milimeter (diamantboor). Probeer om toch te boren en in geen geval te hameren anders gaat de tegel gegarandeerd stuk. Je kunt rond het te maken gat een 'dammetje' aanleggen met stopverf en het geheel dan vullen met terpetine om de boor te koelen.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hoi Bokser,

Wat je na de tip van RHoosemans kan proberen is als je te tegels nog niet gelegd heb, een tegelzaag kopen voor je decoupeerzaag. Hiermee kun je, na eventueel voorboren, de gaten van je cv en afvoer mee uitzagen.

Veel succes, Dinand
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Even nog een tip voor het boren in tegels etc..
Probeer een die gatenboren met diamant slijpsel op de rand !!, zijn tegenwoordig zo'n beetje overal te koop.
Hiermee is succes verzekerd.

Succes.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
is het gelukt?? zo niet laat me het weten ik heb de oplossing voor je mits je de tegels niet al gelegt hebt
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Is er inmiddels al een verlossend antwoord gekomen? Ik zit helaas met hetzelfde probleem. We hebben vloertegels als wandtegels gebruikt en kunnen deze niet boren. Ik hoop dat er iemand een oplossing heeft.
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
Met een goede diamant boor of nog makkelijker te doen met een diamantslijpdoorn, en een goed hoog toerental, en koeling toepassen door b.v. water lang te laten lopen, anders loopt de temperatuur op, wordt de boor vrijwel direct bot en kan de tegel gaan schuren.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan