toiletreservoir

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Als ik het toilet doorspoel duurt het een behoorlijke tijd voordat het reservoir weer vol is.De kraan staat helemaal open open.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hoi, het volgende kan er aan de hand zijn.
Zodra je het toilet doorspoelt zakt de vlotterarm naar beneden en komt de instroomopening vrij en stroomt het water het reservoir in.
Waarschijnlijk gaat bij het vullen van het reservoir de vlotter arm te snel omhoog en wordt als het ware de instroom opening te snel afgeknepen.
Waardoor het lang duurt voor het reservoir gevuld is.
Als remedie kun je het drijflichaam verschuiven op de vlotterarm zodat deze later de instroomopening dicht drukt.
Het drijflichaam absoluut niet verkleinen.
Ook op eventueel aanwezige kalk letten.
Succes
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Nog even vergeten in principe wordt er van een hefboom gebuik gemaakt, dus als je het drijflichaam verschuift en de armlengte kleiner wordt je een groter drijflichaam nodig hebt om dezelfde kracht uit te oefenen om de instroomopening dicht te krijgen.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
als ik dit zo lees kan het ook het volgende nog zijn bij nieuwere stortbakken bestaat het vlotterhuis uit twee delen een vertikaal gedeelte en een kleiner horizontaal gedeelte
waar de drukknop d.m.v een hefboompje een vacuum zuigt tussen deze twee delen die je van elkaar kan los draaien zit een membraampje (een rubber bol hoesje)
als hier een lekje in zit gaat de bak wel lopen maar langzaam dus controleer dit maar sucses
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan