Vervangen dakleer

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Help ik heb een lekkage gehad bij mijn kajuit(dak uitbouw)het dakleer moet vervangen worden, nu wil ik weten kan ik iets er over smeeren en het nieuwe dakleer gewoon er op bevestigen of moethet oude dakleer eerst er af worden gehaalt.
Wie heeft hier meer informatie of ervaring mee. Gezien de weers omstandigheden heb ik de informatie redelijk snel nodig.

Alvast bedankt mensen.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Probeer eens bitum over de naden te spuiten. Dit is een soort zwarte kit en zit in dezelfde kokers als kit.
Aangezien het nogal rommel is, kan je het beste de bitum er op spuiten en na ongeveer 20 min. het goed in en over de naden drukken. Je handen komen er dan het minst onder deze rommel te zitten.
Heb dit spul voor het eerst gebruikt bij het dichtkitten van een afvoer op het dak. Hielp mij goed.

Succes ermee.
Stefan
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
in principe moet je nieuw dakleer (brandlaag) over de oude laag kunnen plaatsen, mits deze schoon en voldoende egaal is. Je kunt een brander gebruiker of koude lijmstof.

Kies je toch voor vervangen, dan moet je een spijker (onder-)laag aanbrengen met daar overheen een brandlaag. Het branden is eenvoudiger dan je denkt (en goedkoper dan lijmen)
 
Thread starter Similar threads Replies Date
J 1
1 5
S 2
T 1
A 6

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan