Voegen tegelvloer

  • #1

sander

New member
Hallo, ik heb tegels gelijmd op mijn laminaatvloer, dit met de reden dat als ik het laminaat weg zou halen de deuren te kort zouden zijn. Het volgende is het geval ik heb nu twee keer gevoegd en het voegsel laat steeds op sommige plekken los. Ik heb het idee dat dit komt omdat de laminaatvloer nog kan bewegen er dus ook speling komt tussende tegels en dat het daarom dus steeds loslaat. Wie denkt dit ook en wat zou ik er aan kunnen doen? (ergens anders mee voegen wat meebeweegt)

groet Sander
 
  • #2

marcel

New member
Hoi Sander,
Het losraken van die voegen heeft ongetwijfeld te maken met een onvoldoende stijve ondergrond, Laminaat is als basis voor een tegelvloer dus ook ongeschikt...., zeker als een isolatie-laag is toegepast.
Na het losraken van de voegen zullen er in een later stadium ook tegels los gaan liggen.
Het gebruik van goede, flexibele tegellijm en dito voegsel had dit probleem volgens mij ook onvoldoende kunnen voorkomen.
 
  • #3

sander

New member
Hoi, ok das niet fijn om te horen en nu?? Maar wachten totdat de tegels los gaan zitten en dan de tegels en dan de laminaatvloer eruit halen?

Zit er nu over te denken om i.p.v. te voegen kit te gaan gebruiken.

groet Sander
 
Thread starter Similar threads Replies Date
R 0
K 0
J 2
O 0
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan