water in inbouwdozen plafond

  • #1

bambam

New member
Hallo,

Sinds kort hebben wij water /lekkage in enkele inbouwdozen aan het plafond. We hebben geen idee wat we hier aan kunnen doen en waar het van komt.
We hebben geen waterleidingen op die plaatsen door het plafond lopen, dus daar komt het niet vandaan. Wel hebben we een stukje plat dak en juist op die plaatsen zit het water in de inbouwdozen. Maar we hebben gewoon een plafond van beton (geen hout oid).
We vinden het toch wel gevaarlijk, ivm kortsluitings-/brandgevaar.
Misschien heeft iemand hier een idee, wat we er aan kunnen doen en waar het van zou kunnen komen?
 
  • #2

johan81

New member
dan hebje leen lek in je dakbitumen of watr er bovenoplicht....gat is moeilijk exaxt te vinden omdat water 9 op 10 x van een andere plek komt dan waar het in de doos loopt....tis een kwesti van goed kijken op het dak of aan de randen tussen het dak en het huis omdat soms ook het lood tussen de overgang lekkage kan geven.
 
  • #3

stonjohn4

New member
Ik heb toch een beetje verstand van elektra maar dit snap ik niet meer.
Wanneer ik de strijkbout gebruik (op de plek waar ik dat al jaren doe), dan slaat acuut de aardlekschakelaar door. Andere apparatuur (oa de wasmachine) doen het gewoon op dat stopkontakt.
 
  • #4

tiho

Klus expert
Dat is niet zo bijzonder volgens mij. Dan is je strijkbout stuk en de rest niet. Daar zit een kortsluiting in welke de aardlek aanspreekt.

Als je er niet uit komt, kun je beter op het foru,m van klusidee.nl kijken.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan