22mm cv-buis door stalen balk

  • #1
A

Anonymous

Guest
Om mijn cv-installatie aan te leggen zouden er 22mm cv-buizen door een stalen, dragende H-balk moeten. Kan dat zonder problemen door er gaten in te boren?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
cv technisch kan dat wel altijd een mantelbuisje bebruken bij doorvoeringen. Maar of dat met je balk kan weet ik niet? Is t een drager en welke maat?
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Het is een dragende H-profielbalk van (schatting) 20 centimeter hoog en 10 centimeter breed.
De balk loopt van de voorkant tot de achterkant van het huis over dragende muren.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
??weet t ook niet jong, ben een cv man!
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Lijkt me geen goede actie om door dragende balken te gaan boren.
deze balk is door een constructeur berekent. Elk gat IN zo'n balk verzwakt de balk.NIET DOEN DUS.

vrgr jones
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
in een stalen balk die juist is berekend door een constructeur zit altijd een bepaalde veiligheidsmarge..

een verzwakking van circa 22mm op een hoogte van 200mm en dat nog lokaal (22mm breed) is niet schrikbarend veel, zodat dat de sterkte van de balk aan zou tasten wel zou ik hem zo hoog mogelijk in het lijf vand e balk boren, dit vanwege het feit dat de grootste krachten zich concentreren onderin de balk

let op!

bovenstaande geld natuurlijk alleen voor een juist berekende balk met voldoende veiligheid.. ga dit eerst na

succes
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
als men precies in het midden van de hoogte van de stalen balk zou boren zal de balk daar geen enkele verzwakking door ondervinden
omdat alle krachten onder of boven in de balk zitten en niet in het midden
 
Thread starter Similar threads Replies Date
E 2
S 0
B 0
B 1
W 4

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan