Vragen over vrijstaande voorzetwand van metal stud

  • #1

GabM

New member
Hoi allen,

Binnenkort betrek ik een ruimte waar ik muzieklessen ga geven. Twee wanden moeten geïsoleerd worden om de geluidsoverlast zoveel mogelijk te beperken.
Na heel veel zoek en leeswerk ben ik tot de conclusie gekomen dat metal stud wellicht veel voordelen heeft ten opzichte van een houten raamwerk. Ik ben me nu aan het verdiepen in de aanpak en heb wat vragen.

Het gaat om twee wanden die aan elkaar grenzen in een hoek van 90 graden en waar veel kozijnen in zitten. De muur is dus zeker niet strak.

Ik wil metal stud gaan gebruiken, dit vullen met steenwol platen en afwerken met gipsplaten. Mijn eerste vraag:

1. Moet ik de achterkant van het metal stud geraamte waar ik de isolatie in plaats dichtmaken zodat ik de isolatie er tegenaan kan duwen of kan dit gewoon open blijven als ik de isolatie goed vastklem tussen de C profielen?

2. Moet ik muurankers gebruiken voor de staanders of is dit niet nodig? In verband met de kozijnen, zou dit laatste fijn zijn.

4. Hoe maak je een 90 graden hoek met metal stud?

5. Welke dikte isolatie kan in welke dikte profiel? Ik lees hier verschillende dingen over

6. de zijwanden zijn niet recht. Is het erg als de staander als het ware 'verspringt', zodat de steenwol de wand een stukje direct raakt zonder dat er een profiel tussen zit (ik hoop dat jullie deze kunnen volgen.. sorry ik weet niet hoe ik het beter kan uitleggen). Zie foto.

7. In het midden van de wand staat een draagbalk, die uitsteekt. Moet ik hieromheen isoleren of levert dit geen geluidslek op en kan ik gewoon isoleren tot de draagbalk en aan de andere kant van de draagbalk verder gaan?

Ontzettend bedankt voor het meedenken!
 
Thread starter Similar threads Replies Date
P 0
B 0
A 1
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan