Radiators / radiatoren schilderen of spuiten

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Collega's klussers,
Onlangs hebben we een huis gekocht waar CV is met een mazoutketel.
De radiators hebben een ouderwetse goud bruine kleur . Graag hadden we deze een gebroken-wit kleur gegeven. Tussen de voor en achterplaat van de radiator is het moeilijk toegankelijk (opening 5cm).
Hoe schilderen of spuiten we deze best?
Demonteren of niet?
Zouden we bij het demonteren niet ineens best de radiators vanbinnen uitkuisen? Hoe doe je dat?

Alvast bedankt voor je reactie
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Ik heb door het hele huis laatst de radiators hamerslag-koperkleurig geverfd.
Ik heb deze verwijderdt geschuurd ontvet/stof en met de kwast geschilderdt.
Binnen tussen de radiators heb ik niet gedaan kwam er niet bij maar je ziet het toch niet zitten vesterbank boven.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hey ray, bedankt voor je antwoord
Heb je de radiators vanbinnen uitgekuist (hogedrukspuit?) Ging het aankoppelen zonder problemen ?
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Nee ik heb ze niet uitgespoten heb ze alleen leeg geschud.

Het aan koppelen was geen probleem heb tevens alle radiatorkranen vernieuwd.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Bij een oude installatie zit er gegarandeerd slib e.d. in de radiatoren. Zodra je met die radiatoren gaat rommelen, heb je kans dat dit vrijkomt als je de installatie opnieuw vult. Een nieuwe ketel( ik neem aan dat jullie een hr plaatsen) is veel gevoeliger voor vuil in het water. Vandaar is goed spoelen van de installatie het voorkomen van latere storingen.
Spoelen kan door de radiatoren ieder afzonderlijk na demontage of de installatie in zijn geheel met leidingwater te spoelen.
Als de radiatoren voor het schilderen e.d. niet gedemonteerd behoeven te worden kun je bij de nieuwe ketel ook een vuilvanger/ filter in de leiding opnemen zodat alleen gefilterd water door pomp en ketel gaat. Die aansluitingen moeten nu toch aangepast worden. Dit filter periodiek met de ketel reinigen.
Kranen vernieuwen zou ik zeker doen.Gebruik dubbel instelbare zodat je de warmteafgifte kunt regelen.
Als je meer aan de installatie moet doen, dan ook voetventielen zetten zodat je altijd een radiator apart kunt demonteren.Is wel flink werk.


Succes.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
L 1
A 1
A 2
A 1
A 4

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan