aansluiten gaskookplaat en oven.

  • #1

Miesje

New member
We hebben een nieuwe Conventionele oven in combinatie met gaskookplaat (die op het aanrechtblad erboven komt) gekocht.
Nu wil mijn zoon hem aansluiten. Ik neem aan dat hij een hittebestendige gasslang nodig heeft. De oven/gaskookplaat komen op dezelfde plaats als waar nu mijn oude apparaten zitten. Is het zelf gemakkelijk te doen?Hij is wel een ervaren doehetzelver en ik neem aan dat er bij de boekjes die bij de nieuwe apparaten zitten ook een handleiding zal zitten. Het is Zanussi apparatuur.
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
 
  • #2

marcel

New member
Die boekjes bij de apparatuur zijn zelden bedoeld als goede handleiding voor het aansluiten van de gasleiding.
Bij twijfel moet je het gewoon door een installateur laten doen. Maar zelf aansluiten is geen moeilijke klus.
Zorg voor de goede slang, passend op de bestaande comfortkraan. Voor het gastoestel heb je mogelijk nog een overgangsverloop nodig van 3/8"of 1/2" naar gasslangdraad. Voor het plaatsen van dit verloop tape gebruiken.
Na afloop alle aansluitingen met zeepsop controleren op gaslekkage. Kan ook met speciale spuitbus lekzoekspray.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
K 0
D 4
A 5

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan