vaatwasser aansluiten

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
vaatwasser aansluiten wat heb ik nodig en waar moet ik op letten
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Je hebt een geaard stopcontact, een afvoer (40 mm) en een wateraansluiting (bijv. een wasmachinekraan) nodig. En genoeg ruimte om de machine te kunnen plaatsen.

Wat je hiervan wel en niet hebt, weet ik niet, dus verder advies omtrent de spullen die je nodig hebt om e.e.a. aan te leggen kan ik je nu niet geven. Doe ik graag alsnog als je meer info hebt.

Succes, Marcel Janssen
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Houd er wel rekening mee dat een vaatwasser een aparte groep moet wezen, anders slaan de zekeringen om je oren.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Dit klopt, dank voor de aanvulling !
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Valt best mee. Ik heb geen aparte groep gemaakt en hem "gewoon" aangesloten op de keukengroep, waar ook de magnetron en waterkoker op zit. Je zou theoretisch verwachten dat dat een keer fout moet geen en de zekering eruit klapt. Is echter nog nooit gebeurd, omdat we hem 's nachts laten draaien.
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Het fout gaan is niet per definitie dat dan de zekering er uit gaat. Maar het kan ook een overbelasting van je bedrading zijn . Ik denk dat ze de regels niet zo voor niets hebben gemaakt. Er gaan zich tenslotte situaties voordoen dat het noodzakelijk is dat de machiene ook op de dag gaat draaien. Er van uitgaande dat je installatie goed is( dus bedrading goed, lassen goed) zou het nadelig kunnen zijn in de toekomst.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
R 0
K 0
M 1
D 4

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan