Aantal groepen?

  • Onderwerp starter ericf1985
  • Startdatum
  • #1

ericf1985

New member
Hallo!

Wat zegt deze foto jullie over het aantal groepen in mijn meterkast?
Alvast bedankt!

Eric

 
  • #2

Anja Smit

New member
Ik tel 4 automaten, dus 4 groepen. :D

Groetjes Anja
url verwijderd
 
  • #3

fazertoer

Klus expert
2 groepen en 2 aardlekschakelaars.

Zwarte zijn aparte (huis) groepen van 16ampere en die kleurlijke zijn de
aardlekschakelaars van 16 ampere en 0.03ampere lekstroom.

Testen door indrukken van het "oranje" knopje welke van de zwarte groepen op welke aardlekschakelaar zit zodat je weet wat er achter geschakeld wordt.

p.s. zowiezo moeten aardlekschakelaars altijd èèn of meerdere "trappen "hoger zijn dan de huisgroepen.

Dus bij een huis groep 16A <aardlek 40A en 0.03ma>
 
  • #4

gladys

New member
Misschien is je vraag al beantwoord, maar het is een situatie die pas te beoordelen is door een foto te plaatsen met de kap van de verdeelkast er af. Dus de bedrading in beeld.
Vermoedelijk zijn de 2 linkse groepen natte groepen, dus voor wasmachine en droger. Die gaan niet via de aardlekschakelaar. De 2 aardlekschakelaars zijn dan voor 2 verdiepingen zonder de natte groepen..
 
  • #5

gladys

New member
Misschien is je vraag al beantwoord, maar het is een situatie die pas te beoordelen is door een foto te plaatsen met de kap van de verdeelkast er af. Dus de bedrading in beeld.
Vermoedelijk zijn de 2 linkse groepen natte groepen, dus voor wasmachine en droger. Die gaan niet via de aardlekschakelaar. De 2 aardlekschakelaars zijn dan voor 2 verdiepingen zonder de natte groepen.
Achter een aardlekschakelaar mogen 4 groepen, dus een aardlekschakelaar met een groep er achter en dat 2 maal (dus 2 groepen) lijkt me onzin.
Ik ga dus voor 4 groepen waarvan 2 voor natte apparaten en 2 voor de rest van het huis.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan