Boiler gaat steeds uit

  • #1
A

Anonymous

Guest
Hi, ik heb een vraagje en ik vroeg me af of iemand me daar antwoord op zou kunnen geven. Ik ben pas verhuisd naar een nieuwbouw woning en ik snap helemaal nikz van boilers etc.. dat hadden wij niet in ons oude huis, daar hadden wij andere verwarming zooi. Nou is onze boiler zogenaamd stuk. ik weet niet of het echt stuk is maar het flikkert steeds uit. Mijn moeder geeft mij de schuld omdat ik een paar keer na het douchen de badkamerraam open heb gezet en zegt dat het daardoor komt. Dat het hele huis te koud zou worden en allemaal bla bla.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Kan iemand mij helpen want zij weet er ook niks van en ik krijg gewoon de schuld.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Recente boilers hebben een voeler in de rookgasuitlaat. Wordt die te warm, dan wordt de gastoevoer afgesneden en gaat de boiler uit. Dat is een beveiliging als de afvoer van de verbrandingsgassen niet voldoende is. Mogelijks heeft het openzetten van het badkamervenster er iets mee te maken en wordt een "onderdruk" veroorzaakt waardoor de gassen niet snel genoeg door de schouw gaan. Dat is geen absolute zekerheid, maar een mogelijke oorzaak.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.462
Berichten
8.964
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan