informatie zelf bouwen van een carport

  • #1
A

Anonymous

Guest
Wie weet waar ik informatie kan krijgen over het zelf bouwen van een carport?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hallo,
Ik ben ook op zoek naar het zelf bouwen van een carport, heb alles al op internet afgezocht. Helaas heb je nog geen reacties, maar ik sluit me volledig bij jouw vraag aan.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Op zich is een carport bouwen niet ingewikkeld.
Hier een korte beschrijving over het bouwen van een carport:

-Als het kan plaats dan de carport altijd met een zijde langs een muur van b.v. het huis of een schuur. Dit zorgt ervoor dat de carport zijwaart stabiel wordt !! Liever nog aan twee muren.
-Zet 6 (afhankelijk van de grote van de carport) palen (Liefst hardhout) in de grond vast met snelbeton, de positie van de palen hangt af van de carport maar ze moeten op de buitenring geplaatst worden.
-Maak met stevige balken (b.v. 5 x 15 cm) een ring (rand van dak) bovenop het einde van de 6 palen, haal hiervoor de vorm van de balk uit de paal om ervoor te zorgen dat deze in verband zit. Zorg ervoor dat een van de zijdes aan een muur bevestigd zit !!
-Plaats nu over de korte kant van de carport een lading balken op de ring (Weer in verband werken) met een onderlinge afstand van zo'n 60 cm, deze balken zorgen ervoor dat het gewicht van dak overgebracht wordt op de ringbalk, en zo uiteindelijk via de 6 palen de grond in.
-Plaats nu bovenop het dak houten platen op latten zodat het dak aan de bovenzijde dicht is.
-Plaats op de rand van het dak schuin gezaagde houten balken, dit vormd de water kering (Deze balken zijn kant en klaar verkrijgbaar).
-Werk de zijkant van het dak af met b.v. trespa.
-Plaats op de rand van het dak aluminium daktrim.
-PLaats zelf of laat het dak bekleden met dakleer(op bitume basis).
-Vergeet niet een afvoer te maken voor het water.
-Verf of doe verdere afwerkingen en klaar is de carport.

Succes,
tjeerd.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Hallo Tjeerd,
Ontzettend bedankt voor de moeite voor het schrijven van het verhaal. We gaan aan de slag!
Groetjes
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Hallo Carport bouwers,

Bij puntje 5 zie ik een type foutje, namelijk:

-Plaats nu bovenop het dak houten platen op latten zodat het dak aan de bovenzijde dicht is.

dit moet worden:

-Plaats nu bovenop het dak houten platen OF latten zodat het dak aan de bovenzijde dicht is.

Anders wordt het dak zo dik, platen op latten haha !!, platen alleen of latten alleen is voldoende !!!

Succes,
Tjeerd.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 2
A 5
A 3
A 2
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan