zelf barbecue maken

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Simpel en eenvoudig een barbcue maken.
Neem 60 stoeptegels,sla ze doormidden.Zorg dat je een rvs plaat van 60X40cm hebt 5mm dik en een rooster van ongeveer dezelfde grootte.Haal drie zakken kant en klaarcement. Metsel in een u-vorm van 60x60 dan de tegels met de ruwe kant naar buiten. Op een hoogte van 70cm. metsel je de rvs plaat in en zorg dan dat een van de volgende lagen inspringt zodat je daar je rooster in kunt schuiven. Dit natuurlijk op verschillende hoogtes.
Ik heb nu een barbecue op 90cm. hoogte en ben gelijk van mijn overtollige stoeptegels af. Veel plezier ermee.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Leuk, zat net afgelopen week te denken om zelf een BBQ te maken ( ook met tegels ) ..

Alleen - waar haal je zo'n rooster vandaan dan ? Is dat gewoon verkrijgbaar bij een bouwmarkt ?
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
dat rooster heb ik via iemand uit een instellingskeuken gekregen werdt oorspronkelijk in een UNO-oven gebruikt. Ben zelf erg lang op zoek geweest ook bij de DHZ-zaken maar daar niet kunnen vinden.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
trekt die rvs plaat niet krom door de hitte?
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Ik heb de barbecue al zo'n 6 keer gebruikt en kan niet zien dat de rvs plaat kromtrekt.

Knutselhenkie
 
  • #6

Dee

New member
Hoi, ik had even een vraagje, ik heb wat stenen weggehaald bij de buren die ze niet meer nodig hadden, wat witte en rode bakstenen van een binnenmuur naar hun zeggen. Aanvankelijk was het om een plantenbak op mijn balkon mee te maken, nu bedacht ik dat ik ook graag een kleine (maar hoge) bbq erbij zou willen maken. Zijn deze bakstenen ook geschikt om een bbq mee te maken (geen idee of ze vuurvast zijn)? En zou ik dan speciale specie moeten gebruiken of voldoet het normale cement ook? Als het mogelijk voor een bbq is, zou het dan ook als vuurplaatsje gebruikt kunnen worden of stort dan de hele boel in?

Alvast bedankt :)
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 2
A 3
A 2
A 2
A 4

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan