Ophogen dekvloer.

  • #1

Eric1

New member
Beste medeklussers en vaklui,

Ik ben een badkamer aan het bouwen. De bestaande consructievloer is van beton en afgewerkt met een dekvloer. Daar waar horizontale afvoerbuizen moeten komen heb ik de dekvloer reeds verwijderd en levert een geul van 35 tot 45 mm op. De afvoerleidingen zullen 40 tot 50 mm worden, dus moet ik mijn vloer met zo'n 30 tot 40 mm ophogen.
Nu kan ik dat met cement of egalisatiemassa doen, maar dat weegt veel; je zit al gauw op 36 kg/m2 voor 20mm. Als ik dan 6,5 m2 moet doen, dan zit ik op een gewicht van 234 kg. (met 40 mm is dat 500 Kg!)

Meranti-plex is 600 kg/m3, ofwel 12 Kg/m2 bij een dikte van 20 mm. Dat scheelt een factor 3. Nu is de watervastverlijmde versie zeer goed exterieur te gebruiken en van nature duurzaam. Maar krijg ik problemen als ik watervast multiplex op de vlakke bestaande (beton)vloer schroef en hier vervolgens 10 - 15 mm egalisatiemiddel op stort? Volgens mij moet het hechten van het egalisatiemiddel op het hout geen probleem zijn. Verder trekt multiplex ook niet krom vanwege de kruislinks gelaagde opbouw. Ter geluidsisolatie kan ik aan de onderzijde 1mm tempex aanbrengen.
 
  • #2

Eric1

New member
Volgens BeaMix kan het:


Op de instructiefoto's zie ik zelfs OSB. Hoe denken jullie daarover?
OSB of Multiplex?
 
  • #3

tiho

Klus expert
dat is nog geen 40 kg per m2, waarom zou dat niet kunnen?
 
  • #4

Eric1

New member
U heeft mij niet horen zeggen dat dat niet kan. Die constructievloer kan dat gewicht best aan, maar ik moet wel al die kilo's twee trappen op sjouwen. Dan stuift dat spul behoorlijk en ik werk in een bewoond huis. Allemaal overkomelijk - maar toch zoek ik naar een voor mij prettiger alternatief. OSB of Plex lijkt mij dat alternatief te bieden.
 
  • #5

tiho

Klus expert
ik vind dat een vreemde reden, maar de vraag is natuurlijk of het kan. In de link zou ik zeggen, dat ze zeggen van wel. Ik heb mijn vraagtekens echter.

Stel je vraag eens op klusidee.nl Het forum. Ik ben ook benieuwt. En hier is het niet erg druk met beanwoorders :wink:
 
Thread starter Similar threads Replies Date
R 0
P 0
M 0
J 0
A 4

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan