Ophogen vloer van Beton in een garage met 20 cm

  • #1

mm-rocco

New member
Wij hebben een garage van 2,5m x 5,5m. 6 jaar geleden heb ik de stoeptegels verwijderd en het ik er een vloer van beton in gestort.

Om extra ruimte boven mijn hoofd te creeren heb ik de garage toen extra uitgegraven waardoor de vloer nu 20cm lager ligt dan het straatniveau. De glooiing is geen probleem voor mijn huidige auto, helaas ligt de auto die ik binnenkort krijg een stuk lager en ben ik noodgedwongen om de vloer gelijk te maken met het straatniveau.

De garage is geschakeld (buren) en de muren zijn gefundeerd, de fundering steekt ongeveer 10 cm onder de betonnen vloer, de ruimte tussen de betonnen vloer en de fundering van de muren bestaat uit ongeveer 2 cm zand.

De betonnen vloer heb ik destijds voorzien van bewapening (6mm) met folie op het zand, het zand heb ik aangestampt.

Ik zit even met de volgende vragen; kan ik ongestraft 20cm extra beton storten zonder dat de garage gaat zakken, moet ik opnieuw bewapening gebruiken; is het nodig om de huidige vloer op te ruwen ivm de hechting.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
R 0
P 0
E 4
J 0
A 4

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan