Problemen met warmwater toevoer naar badkamer

  • #1

Henrike

New member
Sinds enige tijd heb ik problemen met de warm water toevoer naar mijn badkamer. Er komt minder water uit de kraan en de geiser (Bosch badgeiser) valt steeds uit tijdens douchen etc (ik geniet dus van wisseldouches). Na een tijdje onder de douche te staan blijft de warmwater voorziening enigzins constant en de geiser valt niet meer uit maar dat is niet consistent het geval. Je hoort ook het water door de leiding komen als er warm water komt -> het klinkt alsof het door de leiding geperst wordt.
De koudwater toevoer is prima en in de keuken is er geen probleem met het warm water (daar is de leiding 2 jaar geleden opnieuw aangelegd bij verbouwing van de keuken).

De geiser (2 jaar oud) en kranen zijn volldig nagezien en blijken helemaal in orde te zijn.
Het probleem verslechterd met de tijd -> dus meer wisseldouches.

Nu vermoedde ik dat het probleem aan een verkalkte of vervuilde warmwater leiding naar de badkamer zou liggen en heb er een loodgieter bijgehaald om te zien of we de leiding konden ontkalken of doorspuiten op een bepaalde manier.
De loodgieter heeft echter bij mij aangegeven dat verkalking van een waterleiding absoluut niet mogelijk is en hij had nog nooit van ontkalking of doorspuiten van een leiding gehoord. De enige mogelijkheid tot oplossing zou zijn vervanging van de volledige leiding naar de badkamer (er zou een knik in de leiding kunnen zitten of een slechte las). Dit betekent dat mijn vloer (parket en beton) opengebroken moet worden dus niet echt een klus waar ik op zit te wachten.

Nu is mijn vraag:
- heeft de loodgieter gelijk en kan een warmwater leiding niet verkalken of vervuilen en kan deze niet ontkalkt of op bepaalde manier doorgespoten worden om hem weer vrij te maken?
- zijn er mensen met alternatieve oorzaken en oplossingen voor mijn probleem.

Ik kijk uit naar de reacties en alvast bedankt!
 
  • #2

marcel

New member
Inwendige verkalking van de waterleiding lijkt me niet waarschijnlijk.
Schroef eens de handdouche van de slang en probeer dan welke gevolgen dit heeft voor de stroom van warm water.
Combinatie geiser met waterbesparende handdouche is vaak ´n probleem.
Heeft het effect?
Haal dan om te beginnen de remplaatjes uit de douchekop.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan