pvc afvoer - pvc pijp steekt uit de vloer

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
avond.heb in mijnbadkamer een oude 40 mm pvc pijp uit de betonnen vloer steken.(Is oude afvoer wasbak)Ik wil deze niet meer gebruiken.Maar onder de vloer zit deze op de hoofdafvoerldg aangesloten die nog wel in gebruik is.Hoe kan ik het beste deze ldg afdichten.Ik kan hem niet volstorten met specie vanwege die andere ldg.Gedeeltelijk uithakken zal ook niet meevallen vanwege bewapende vloer met kans op kapot slaan pvc pijp.Er komt een nieuwe tegelvloer overheen,maar toch wil ik hem dicht hebben.iemand een ideetje.ga de vloer alleen egaliseren dus dop erop redt je niet kwa hoogte.iemand een handige tip.

Gr Erik.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Er bestaan kapjes die eigenlijk gebruikt worden aslzijn afdekking als er cement gebruikt wordt, dit zijn meestal rode kapjes en je drukt ze gewoon in de buis, er ontstaat dan bijna geen niveauverschil (misschien 1 mm). Kan zijn dat dit de oplossing is

succes
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Je kunt beter een lijmkap gebruiken. Waar pluym het over heeft een een speciekap. Deze is niet vast te zetten.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Inderdaad een lijmkap gebruiken, soms hebben ze ook wel een lijmstop (die gaat er in). Als je bang bent om te hakken kan je ook met een klopboor rond de pijp wat inboren en dan hoef je niet veel te hakken.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
je junt het beste een lijm dopje 40mm
bij een installateur kopen en zo dicht mogelijk bij de hoofd lijding onder de vloer afdoppen

zo voor kom je dat je de hoofd lijding vol stort

richard nieboer loodgieter
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan