Reservoir achter muur/andere kamer plaatsen

  • #1

GTvirus

New member
Ik wil mijn toilet verbouwen en om wat meer ruimte winnen wil ik het reservoir van het hangende toilet verplaatsen naar achter de muur om zo een 15-20 cm ruimte te boeken.
Mijm huidige toilet is staand AO uitgang
De muur is dragend, badkamer zit er boven.
Is dit mogelijk, kom ik uit met aan en afvoer nar toilet, zijn deze er in langere lengtes?
De vloer is van hout alleen zal de afvoer dan door de fundering heen moeten, is dit mogelijk of zijn er ander oplossingen mogelijk.

Een ander idee waar ik aan zit te denken is om het reservoir in de muur te plaatsen, een opening hierin maken en de muur dmv en latei te ondersteunen.
De andere kamer is trapkast dus daar een reservoir te plaatsen is wel mogelijk/niet lelijk of zo, dit timmer ik wel af
 
  • #2

young_one

New member
Lijkt me heel wel mogelijk. Let op de dikte van de pennen achter het bedieningspaneel; die moeten door de hele muur heen steken (hoe dik is ie??).

Er zijn ook speciale inbouwreservoirs om in een muurnis te plaatsen (je 2-de plan). Maar ik denk dat je eerste plan het beste /makkelijkst uitvoerbaar is.
 
  • #3

GTvirus

New member
Op zich denk ik dat dat niet zo een probleem zal zijn het zijn kunsto draadeeinden dacht ik dus daar kan ik in metaal wel langere van krijgen die ik op maat maak.
Het zal alleen even werk zijn om het rechthoekige gat te maken hiervoor, maar een boormahine en een paar beitels zullen me daar vast goed bij helpen.
Ben alleen bang dat de standaard aan en afvoerbuizen die erbij zitten te kort zijn, weet iemand of die ook in langere lengtes te leveren zijn? en zo ja waar?
 
  • #4

young_one

New member
Als je het reservoir achter de muur plaatst hoef je alleen de gaten voor het bedieningspaneel, de aanvoer en de rioolafvoer in de muur te maken.

De rioolafvoer kan je zo lang maken als je wilt, in 90 of 110 mm. De spoelwatertoevoerbuis zit er vaak bij geleverd; vaak erg lang zodat ie op lengte gezaagd moet worden. Misschien ook lang genoeg om door jouw muur (dikte?) heen te steken.
 
  • #5

GTvirus

New member
Heb een klein probleem met aansluiten van de pot de aanvoer buis is te kort om de afstand te overbruggen diameter 45mm. Wie weet waar ik een langere kan verkrijgen of een ander alternatief?
Met diameter 50 kan ik de afstand wel overbruggen, maar wat voor rubbers gebruik ik dan? Zijn deze anders te verkrijgen?
Lengte benodigde buis is ongeveer 25-30 cm.
Of anders gezegd zijn er ook pvc buizen verkrijgbaar in 45 diameter?
Ik hoop op een snelle reactie.
Alvast dank
 
Thread starter Similar threads Replies Date
I 1
J 3
F 0
F 0
A 3

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan