tegels op garagevloer

  • #1

vroomen20

New member
Hallo allemaal,
Ik wil een garagevloer voorzien van gebakken tegels. Het is een betonvloer welke glad afgestreken is.
Ik heb een slechte ervaring met het lijmen van tegels en wil daarom eerst wat vragen stellen aan "ter zake kundigen";
-Voldoet de standaard tegellijm of moet ik flexibele lijm toepassen?
-Voldoet het huismerk van de bouwmarkt?
-Moet de betonvloer voor een goede hechting opgeruwd of op een andere methode voorbehandeld worden?
-Welke lijmspatel en welke lijm-laagdikte is vereist?
-Welke voegbreedte is optimaal
-Moet de opstaande tegelrand van de eerste rij tegels bij de garagepoort extra beschermd worden met een of ander profiel?
-Welke minimale leg-temeratuur is vereist?

Bedankt voor elke reactie,
Ger
 
  • #2

Ramone

New member
Ik heb ooit hetzelfde geprobeerd. Probleem in de garage is dat coatings en tegels niet de ideale oplossing zijn door vocht in de ondergrond en de invloed van banden op de vloer. Mijn hele garage zat onder de niet verwijderbare vlekken. Ik heb een modulaire garagevloer aangeschaft die je zelf eenvoudig op het beton legt. Je hebt hier geen lijm oid voor nodig. Ik heb zelf GarageTrac gelegd, Racedeck is ook een merk.
Google voor de sites.
 
  • #3

vroomen20

New member
Hallo iedereen,
Ik heb intussen de tegels gelegd met een flexibele lijm en voegmiddel van het merk Schönox (type SK en SU). Alles is redelijk goed verlopen en ik ben tevreden met het resultaat. Alleen heb ik nog een probleem met het verwijderen van voegresten op de tegels. Daar wil ik een nieuwe vraag over stellen op dit forum.
Bedankt voor de reacties
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.462
Berichten
8.964
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan