tegelvloer leggen op een bestaande ondervloer van cement

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik wil een tegelvloer leggen op een bestaande ondervloer van cement die niet waterpas loopt.

Een aantal vragen die ik nu heb:
Moet de vloer waterpas zijn of maakt dat niet echt uit?
Indien de vloer waterpas moet zijn, hoe pak ik dat aan, kan geen extra cementlaag storten vanwege draagkracht houten ondervloer.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Zet de tegels in cement, dan kan je grotere verschillen opvangen. Je moet dan de tegels wel met een waterpas leggen !

Succes.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Worp zijn reactie trek ik niet in twijfel, en is een mogelijkheid.

Vloer loopt niet waterpas zeg je?? zie je dit met het blote oog dat deze niet waterpas loopt, of heb je dit opgemerkt d.m.v een waterpas te leggen.

Je dient dan toch het verschil op te meten als de vloer extreem van hoogte is.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Is met het blote oog te zien en bevestigd door een waterpas.

Er zit een flink verloop in de vloer en ik vraag me af of de tegels als ik ze zo leg hierdoor gaan scheuren.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Zou je eens kunnen doorgeven hoe het geheel nu in elkaar zit ?
Is het soms een betonnen badkamer vloer die aangebracht is op een houten vloer, zo ja hoe dik en hoe groot is deze dan ??
Tevens op wat voor een soort balken rust de vloer en hoe dik zijn de balken ?
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
hoi anno 7 .... om een tegelvloer te plakken hoeft de vloer niet waterpas te zijn maar vlak ... is een ondervloer niet vlak dan kan je dat oplossen door gebruik te maken van egaline ... leg een vloer nooit in het cement ... ten eerste vergt dat vakmanschap en ten tweede kan het tegenwoordig niet meer omdat de tegels van tegenwoordig veel harder zijn dan vroeger en dus haast geen vocht opname meer hebben en dus geen goede hegting aan het cement hebben... dus is de vloer niet waterpas ... gewoon egalizeren met egaline ... let op dat je de cement vloer wel eerst goed voorstrijkt met een daarvoor bestemt voorstrijk middel ... eenmaal geegalizeerd nogmaal voorstrijken en het aanbrengen van de tegels kan beginnen !! ... veel succes !!

gegroet ... een tegelzetter !!
 
Thread starter Similar threads Replies Date
R 0
K 0
S 2
A 4
A 4

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan